woensdag 25 maart 2015

Ik wil God ZO dienen! (deel 3)


Jezus zei: “De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid, maar gij weet niet, vanwaar hij komt of waar hij heengaat…” (Joh 3:8)

Wanneer de wind blaast, kan niemand bepalen waar hij vandaan komt noch waar hij naartoe gaat.

“…zó is een ieder, die uit de Geest geboren is.” (Joh 3:8)

Dit verheldert het feit dat degene die de Heilige Geest heeft ontvangen en de wil van God wil doen, niet kiest waar of hoe hij God gaat dienen.

Het werk is van God.

De plannen worden door God gemaakt.

De dienaren volgen Zijn begeleiding alleen.

Ik heb vaak mensen gezien die door God geroepen werden om een bepaalde taak uit te voeren maar hun visie op een bepaald moment hebben verloren.

Het is moeilijk om de specifieke reden te vinden waarom ze in de war zijn geraakt.

Maar feit is dat ze, op een bepaald moment, begonnen te kijken naar iets anders dan de wil van God.

Het is belangrijk dat wij weten dat het feit dat wij de wil van God doen, niet wil zeggen dat alles makkelijk zal zijn. Het betekent ook niet dat wij ons altijd “goed” zullen voelen en dat iedereen ons zal bemoedigen om door te gaan.

Vaak komen wij blokkades, omstandigheden of zelfs mensen tegen die ontmoedigend zullen zijn.

Ik denk dat dat één van de grootste redenen is waarom velen hun visie verliezen.

Op het moment dat het “moeilijk” wordt, denken ze gelijk: "misschien moet ik iets anders gaan doen dan wat ik nu doe…"

Fout.

Helemaal fout.

Vergeet niet dat die negatieve omstandigheden tijdelijk zijn.

Alles is tijdelijk...

…behalve God en degenen die Hem echt dienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten