woensdag 18 maart 2015

Ik wil God ZO dienen! (deel 2)


Het werk van God is, natuurlijk, van God.

Ja, het behoort aan God.

En, als het van God is, dan is Hij de enige die kan bepalen hoe het gedaan moet worden. Hij is ook degene die de dienaren kiest, die Hij zal gebruiken.

Ik dien mijn Heer al 24 jaar en één ding dat ik heb geleerd is dat ik, als dienaar, moet geloven dat wat God aan mij toevertrouwt, door mij gedaan dient te worden.

Als God iemand anders wilde gebruiken, zou Hij die taak aan hem toevertrouwen en niet aan mij.

Tegelijkertijd betekent dat ook dat Hij de conditie aan die dienaar zal geven, om het te kunnen doen.

Aan de andere kant, als God mij voor een bepaalde nieuwe taak wil gebruiken, dan zal het eventueel gebeuren. Op het juiste moment.

Vergeet niet, het werk is van God.

Wat moet ik dan doen?

Het beste dat ik kan, in alles wat aan mij toevertrouwd werd.

Desondanks, zullen wij nooit perfect zijn.

De andere mensen ook niet.

Eis niet te veel van uzelf noch van anderen. Dat is fout.

Maar doe uw beste.

Altijd.

“Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen?” (Pr 7:16)

1 opmerking:

  1. Goedenavond Bisschop,
    God weet precies wat wij in staat zijn te kunnen doen, Hij kent ons door en door. Het is zo * Het beste dat ik kan, in alles wat aan mij toevertrouwd werd*
    Ik doe mijn best binnen mijn vermogen en de rest laat ik aan God over.
    Sterk Prediker 7:16.
    Carmelita Burke, Westersingel/Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen