vrijdag 13 februari 2015

De kerk verlaten is God verlaten (deel 1)


Ik weet dat de titel van deze boodschap heel controversieel kan zijn.

Maar dat is precies mijn bedoeling.

Ik wil de mensen doen nadenken en niet alleen volgen wat anderen zeggen.

U bent intelligent en, daarom, hoeft niemand voor u te denken.

Het is waar dat de mensen van het verleden God zochten zonder naar de kerk te gaan.

Het is ook een feit dat er toen geen kerk bestond…

Aan de andere kant werd de kerk door God ingesteld (vroeger was het het altaar, het heiligdom of tabernakel, tempel of synagoge).

Vanaf het moment dat er een plaats ingesteld werd, als de plaats om God te zoeken, werd het noodzakelijk om naar die plaats te gaan.

“… want mijn huis zal een bedehuis heten voor alle volken.” (Js 56:7)

Velen zeggen: Maar God is toch overal!

En ze hebben gelijk.

Anderen zeggen: Ik hoef niet in de kerk te zijn om te bidden.

Ook waar.

Ik weet dat God met mij, en iedereen die Hem behaagt, overal is. Ik bidt ook thuis, in mijn auto en zelfs op straat.

Wanneer ik naar buiten ga om hard te lopen (dat is één van mijn hobbies), als ik alleen ben, praat ik vaak met God. Ik weet dat Hij mij daar ook hoort.

Maar, denk met mij mee…

Betekent dat, dat ik niet naar de kerk hoef te gaan?
Ik vraag me af, wat heeft het ene met het andere te maken?

Denkt u dat degenen die niet naar de kerk gaan en die smoesjes verzinnen, het doen omdat ze God thuis veel zoeken?

Laat u zich niet bedriegen.

Morgen zal ik u een bewijs geven dat de kerk verlaten, hetzelfde is als God verlaten.

4 opmerkingen:

  1. Wij mogen onszelf gelukkig prijzen op dit moment in Nederland, dat wij vrij zijn om naar de Kerk te gaan en openlijk kunnen belijden dat wij christenen zijn. Op veel plekken op de aarde is dat niet zomaar mogelijk. Echter ook Nederland verwijderd zichzelf steeds verder van God en in ons dagelijks leven worden wij meer en meer besmet door de werken van de duivel. Daarom hebben wij de kerk meer en meer nodig, om onszelf te reinigen en op te laden en vervullen met het geloof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer de persoon de kerk verlaat, eigenlijk de persoon dacht aan zich zelfde en vond veel redenen. In waarheid wanneer dat gebeurt, kunnen wij merken dat de persoon stonde niet vaste aan Jezus en blijf niet naar Him kijken.
    Ik ben 100% mee met de reactie van Mn.Daniël Santen, voor ons is het mogelijk en voor andere(velen) niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marina Silva Dekker20 februari 2015 om 09:10

    Daar denk ik veel aan. Wat een geluk hebben wij nog om onze bijbel te kunnen openen op straat in een park op een bankje onder de schaduw van een lente dag. Zonder angst om vervolgd of gearresteerd te worden. Zo dacht ik ook vroeger, dat ik de kerk niet nodig had. Maar in werkelijkheid wilde ik niet een verbond met God doordat ik de wil van God doen, zag als een verplichting en niet als een keuze.
    Nu is alles anders doordat ik gekozen heb om zijn wil te blijven doen, Vrijwillig. Stop te liegen tegen jezelf en maak een keuze om God Vrijwillig in je leven binnen te laten. Je zult meteen de veranderingen merken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Here Jezus zei:"Mijn huis zal een bedehuis heten" iemand kan thuis bidden maar niets verandert het God's huis waar de mensen bij een komen om de levend God te zoeken. De mensen in onze dagen verzinnen heleboel smoesjes om niet naar te gaan, wij mogen onszelf gelukkig prijzen omdat de kerk is elke dag openen.

    Bedankt voor het delen.

    Botelho Castelo/ Amsterdam West

    BeantwoordenVerwijderen